תינוק בן חודש ושבועיים

שאלה: הילד שלי נולד בניתוח קיסרי חירום בשבוע 36 פלוס 4. נולד במצוקה. עם דלקת ריאות. איבוד חמצן בדם. לא ידוע לי כמה זמן היה ללא אוויר. לא הזדקק לחמצן. היינו איתו 10 ימים בטיפול נמרץ פגייה. היה מאבד חמצן בדם וטיפול אנטיביוטיקה בגלל הדלקת ריאות. היה מחובר רק לבדיקת מדדים ללא מכונות הנשמה או משהו כזה.

הילד איתי כבר כמעט חודש.. הוא ישן ממש המון מתעורר רק לאוכל וגם נרדם תוך כדי אכילה. לא מצליחה לעורר אותו
אין איתו כמעט זמנים להשכבה על הבטן כי ישן. אין לו קשר עין באכילה. אין קשר עין לעקוב אחרי אצבע או צעצוע.לא מלפף את היד שלו על האמבע שלי. לי מרגיש כאילו הילד בעולם משלו. חרדה מאוד שהוא עם פגיעה מוחית ולא יודעת מה לעשות ולחשוב. מה לעשות? הסימנים נראים לך מדאיגים? הרופא ילדים אמר שכרגע לא לחוץ כי נולד לפני הזמן ולעיתים הזמן התפתחות שלהם מתעכב ונמשיך לעקוב.. אני לא מצליחה להיות שאננה ורוצה לדעת מה לבדוק ולא לחכות. אני מתה מפחד.
אודה לעזרתך. (ענבל)

תשובה: הי ענבל, וואו, נשמעת לידה לא פשוטה… רמות הלחץ והחרדה מובנות לחלוטין.

תראי, ברמה המקצועית קשה לי מאוד לענות לך. אני מקבלת תיאור של התינוק דרך הפחד שמניע אותך כרגע, ובלי לראות אותו ולבדוק לתשובה שלי לא יהיה כל ערך מקצועי.
עם זאת, חשוב לי להגיד לך כמה דברים:

  1. כל תינוק שנולד לפני הזמן (גם בקצת), במצוקה, עם קושי תוך כדי או אחרי הלידה, ושההתפתחות שלו מדאיגה את ההורים – מן הראוי שיהיה במעקב התפתחותי ויבדק באופן אחראי. מי שצריכים לראות אותו הם קודם כל רופא התפתחותי ופיזיותרפיסט/ית. השירות הזה אמור להינתן ללא תשלום בביה"ח בו הוא נולד או בקופת החולים, וכמובן שאפשר לקבל אותן גם באופן פרטי אם מעדיפים.
  2. יש בעיות שהן לא דחופות, יש דברים שמסתדרים מעצמם, ויש בעיות שדורשות טיפול כמה שיותר מוקדם. שוב, אני לא מאבחנת ילד דרך כמה שורות כתובות, אבל רמת הדאגה שלך מצדיקה בירור, גם אם יתברר בסוף שאין כלום. אני מאוד מאמינה בהורים ובתחושות הבטן שלהם, גם אם הם הורים טריים וחסרי נסיון.
  3. לידות קשות ומסובכות מהוות סיכון משמעותי מאוד לדיכאון לאחר לידה, חד משמעית. חלק מתסמיני דכאון לאחר לידה הם חרדה גדולה בנוגע לתינוק.
    חשוב מאוד להקיף את עצמך במשפחה, חברים, תמיכה – ולספר איך את מרגישה. בלי קשר לבעיה שיש או אין לתינוק. זה קריטי לבריאותך, לבריאותו של התינוק ולקשר ביניכם.
    את שאר השיחה אני אשמח שנעשה בטלפון, את מוזמנת להתקשר מחר בבוקר והלאה למספר 050-7273128

אל תשארי לבד עם התחושות הקשות
נהיה בקשר
סיגל

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …