SAMSUNG

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂
התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך באותו הגיל (חודש יותר חודש פחות) רובם כבר זוחלים גחון ומתהפכים בקלות והבת שלי רק השבוע התחילה להתהפך מהבטן לגב (מהגב לבטן היא מתהפכת מזמן) היא גם רק בשבועיים האחרונים התחילה להחזיק את עצמה על הידיים וגם קצת דוחפת את עצמה אחורה כשהיא על הבטן והשבוע התחילה יותר להסתובב על הציר אבל מעבר לזה היא לא מראה סימנים לקראת זחילה ויתר התינוקות נראים מאוד מתפתחים לידה ואני מתחילה לחשוש שהיא מתעכבת בהתפתחות… האם בגיל 8 חודשים זה נורמלי מה שאני מתארת? אציין גם שהיא עוד לא יושבת לבד רק מידי פעם יכולה לשבת בערך דקה או שתיים בלי עזרה ובלי ליפול.
מתנצלת על החפירה

 אודה מאוד לעזרתך (שלי)

תשובה: הי שלי, מה שתיארת נשמע על גבול האיחור, קחי בחשבון שמשנה גם איך היא עושה את זה ולא רק מה ה"צ'ק ליסט". לפי התיאור, נשמע שהיא תנועתית על הבטן, ואם היא מתאמנת כל הזמן על הדברים שהיא יודעת ונהנית להיות על הבטן, לא בטוחה שהייתי מפריעה לה כרגע. 
יש המון טבלאות מבלבלות ברשת, ובעידן שלנו של קושי בסינון מידע, קשה לדעת למי להקשיב. אני מקשיבה לעצמי ולבעלי ידע מהתחום המקצועי שלי 🙂 
כללי האצבע שלי הם כאלה: אני לא מטפלת בבעיה מסוימת לפני גיל מסוים, אלא אם יש כמה דברים יחד שמצטברים לסימן שאלה גדול יותר. 
איחור בהיפוך – לא לפני 7 חודשים
איחור בזחילה כלשהיא – לא לפני 10 חודשים
איחור בזחילה על שש – לא לפני גיל שנה. 
אני מסייגת – לאיכות התנועה, למוטיבציה ולסימטריה יש משמעות רבה, אני לא מכירה את הילדה, התשובה היא רק לפי מה שכתבת. 
מקוה שזה יעזור לך בקבלת החלטות!

אם צריך אני כאן, הקליניקה שלי ברחובות ואני יכולה גם לעזור בלהפנות לפיזיו' באזור מגוריכן. 

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …