תינוקת שלא מתהפכת

שאלה:

שלום רב,

יש לי תינוקת בת 7 חודשים שלא מתהפכת בכלל מהגב לבטן, שונאת לשכב על הבטן כל פעם קצת מתמרמרת ואז אחרי 20 דק' בוכה, היינו בטיפול פיזותרפיה לפני חודשיים פעמיים כבר ואני עושה איתה התרגילים עם הפיטבול. כאשר שוכב על הבטן הרבה פעמים פורסת את הידיים לצדדים כאילו מנסה לעוף כמו ציפור, בנוסף כאשר רק נולדה הייתה לה העדפה לצד ימין כשרגע טופלה ואין הבדל בגולגולת.
היא אוכל ויושבת אפשר להגיד לגמרי לבד, אבל באמת לא מתהפכת היא תופסת את כפות רגליה ומתנדנדת אוהבת מאוד ללכת בהליכון (היא עושה צעדים קטנים, מסתובבת סביב עצמה בלול זוחלת קצת אחורה אבל לא מתהפכת… יש לך המלצה נוספת? תודה רבה (אלה)

תשובה:

הי אלה!
את מתארת תינוקת שסה"כ נשמעת שמתפתחת באופן תקין, לפי מה שכתבת, פרט לעניין השכיבה על הבטן וההיפוך, שתלויים זה בזה. כמובן שתרגול רב של שכיבה על הבטן והיפוך בעזרה יכולים ללמד אותה את המיומנות הזאת, אבל בשביל להתהפך אל הבטן היא צריכה גם לרצות לשכב על הבטן, אחרת בשביל מה להגיע לשם… אלא אם את מתכוונת להיפוך מבטן לגב, ואז יכול להיות שמנח הידיים ב"אוירון" מונע ממנה לעשות זאת.
בכל מקרה, הליכה בתוך הליכון בגיל 7 חודשים היא מיותרת בהחלט, ומביאה אותה ל"כאילו עצמאות", היא "הולכת" בעוד שאינה מתהפכת או זוחלת, ואז כשהיא נדרשת לשכיבה על הבטן ותפקוד בהתאם לגיל שלה, היא מתוסכלת יותר. ההליכה בהליכון יכולה גם לתרום לשימוש במנח האוירון, כיון שזה מה שתינוקות עושים בעמידה כשהם מרגישים לא יציבים, ואז היא תעשה את זה גם על הבטן. מכיון שלא ראיתי אותה, כל זאת בגדר ניחוש מושכל ולא תצפית על הילדה הספציפית שלך.
ממליצה לאפסן את ההליכון, אני לא מוצאת בו שום שימוש לילד שמתפתח יפה.
אפשר לתרגל היפוך מהבטן לגב וחזרה, בקצב איטי, ולהראות לה את הדרך. אם עושים את זה בכיף, סביר להניח שהיא תהנה מזה וגם תמצא את הדרך לחקות את התנועה בעצמה.

תיהני מהילדה! אם את זקוקה להכוונה נוספת אני כאן ואשמח לעזור.

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …