לא משתמש בידיים

שאלה: הבן שלי בן חודשיים מרים ראש יפה מאוד (אני חושבת), אבל הוא מעדיף לא לדחוף עם הידיים אלא הם פרושות לצדדים והוא כמעט לא נשען עליהם. חוץ מזה, הוא מעדיף להסתכל לצד ימין, בעיקר כשהוא שוכב על הגב אבל גם על הבטן. יכול להיות שיש לו טורטיקוליס? (גילי)

תשובה: היי גילי, לגבי הידיים, נשמע תקין. בגיל חודשיים לא ממש דוחפים עם הידיים אלא יותר מניחים אותן כשהן פרושות לצדדים, או דוחפים לרגע ועוזבים.

לגבי ההסתכלות לצד ימין: תינוקות בגיל חודשיים בדרך כלל מעדיפים להסתכל לצד אחד, ועדיין לא מסוגלים לשמור את הראש במרכז ולהתמקד במה שמונח לפניהם לאורך זמן. זאת מאחר וקו האמצע שלהם (קו דמיוני במרכז הגוף שמחלק את הגוף באופן סימטרי לימין ושמאל) עדיין לא ברור להם. קו האמצע מתפתח במשך השנים הראשונות, והוא חשוב מאוד לתנועה תקינה ואיכותית, והביטוי הראשון שלו הוא בסביבות גיל 3 חודשים כאשר התינוק מסוגל לשכב על גבו כשראשו באמצע והוא מסתכל בעניין או משחק בתנוחה זו.

את מתארת העדפה לימין – זה יכול להיות טורטיקוליס והכי טוב לפנות לאיש מקצוע (פיזיותרפיה, אורטופד, גם רופא ילדים טוב) ולבקש את התרשמותו. זה בסדר שישנה מעט העדפת צד, אבל צריך לבדוק עד כמה והאם קיים קיצור בשריר. בכל מקרה, במפגש אחד אצל פיזיותרפיסט/ית התפתחותי/ת תוכלי לקבל כלים על מנת לעודד אותו להתייחס לצד השני.

אם הבעיה קלה מאוד, נסי לגרות אותו מן הצד השני (בעיקר כששוכב על הבטן) בעזרת קולך, צעצוע או פעמון, ויכול להיות שזה יספיק לו.

 

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …