כמעט בן שנה, עדיין לא זוחל על 6

שאלה: שלום רב, בני בן 11 חודשים וחצי, מתיישב ועומד על שש אבל עדיין לא זוחל על שש. הוא זוחל על גחון ומצליח להסתדר בתוך הבית וגם לעבור על מכשולים. אני מאוד מודאגת בגלל שגם לא מנסה לעמוד לבד. הוא מנסה לטפס בעזרת השולחן של הסלון והספות, אבל לא נעמד עד הסוף. אנחנו מנסים לעשות תרגילים אבל הוא לא משתף פעולה כי כשאנחנו מעמידים אותו הוא מכווץ את כפות הרגליים ואם אנחנו מתעקשים איתו הוא בוכה. מה לעשות? אנחנו מאוד מודאגים

תשובה: הי, לגבי זחילה, זחילת גחון כשלעצמה היא מצוינת, היא עושה את העבודה בלהזיז את התינוק ממקום למקום וזה תפקידה העיקרי. אני מבינה את הדאגה שלכם לגבי זחילה על שש, עם זאת המטרה העיקרית של זחילה היא להגיע "מכאן לשם". חשוב להסתכל על קצב הזחילה ועל המרחקים אותם עובר התינוק עם או בלי הפסקות ביניים.

לגבי עמידה, יכול להיות שיש איזשהו קושי שמפריע לו לעמוד, לפי התיאור שלכם. נסו לגוון את העמידה – אולי על משטח אחר, עם גרביים או נעליים, או עמידה מול רהיט יציב יותר. יכול להיות שתוך שבועיים – שלושה הוא יתרגל והבעיה תפתר מעצמה.

אם אתם מודאגים מאוד, זו סיבה טובה כשלעצמה לפנות לאבחון בפיזיותרפיה, ולו על מנת להפיג את החששות שמלווים אתכם וליהנות מבנכם, ובאבחון תקבלו וודאי כלים על מנת לתרגל איתו באוירה נעימה ובלי בכי.
בהצלחה!
סיגל

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …