חוסר יציבות בהושבה

שאלה:

הי סיגל,
אשמח להתייעץ איתך – בתי בת 8 חודשים. היא מתגלגלת לכל הכיוונים, זוחלת על ציר ודוחפת לאחור. לפני כשבועיים החלה להיעמד על שש ולהתנדנד אך לא מצליחה לנוע קדימה על הגחון או על שש (לעיתים זורקת עצמה קדימה אך לרוב יורדת לגחון ומביעה תסכול). מעניין הזחילה אני קצת פחות מוטרדת, אך כשאני מושיבה אותה נראה שהיא מחפשת להישען לאחור או לחזור אל הבטן ואינה יושבת יציב. ברקע היה טורטיקוליס קל שטופל בפיזיו, ולפני כחודשיים הפיזיו׳ (בקופ״ח) אמרה שלא נראה לה שיש היפוטוניה ופשוט לתרגל מעבר לישיבה מדי פעם. האם לדעתך כדאי לחזור ולבדוק את עניין הישיבה? והאם זה נשמע כמו קושי בזחילה? נראה שהיא מחליקה הרבה מעמידת השש לבטן (בלי גרביים).
מעבר לזה ילדה פעילה וסקרנית ומתוקה, דוחפת לעמידה כשמחזיקים אותה עם רגליים נוגעות ברצפה, מקשקשת המון ומפותחת במוטוריקה העדינה.
מה דעתך?

המון תודה!
סילבי

תשובה:

הי סילבי, ממה שאת מתארת, נשמע שהיא בדרך הנכונה, ושלב ההתפתחות בו היא נמצאת מתאים לגילה. לגבי טורטיקוליס – חייבים להישאר במעקב לגביו, עד גיל הליכה או עד שהפיזיותרפיסטית תגיד לך שמספיק. אם אתם נמצאים במעקב דרך הקופה, אין סיבה לדאוג.
לגבי הישיבה, ילדים בגיל 8 חודשים ממש לא תמיד יודעים לשבת, אבל עם טורטיקוליס (גם כזה שטופל וכביכול עבר) לא תמיד כדאי להושיב. זה תלוי באיכות הבדיקה בהושבה, ותסמכי על הפיזיו' שלכם, אם עד עכשיו סמכת.
בהצלחה, תיהני מהקטנה שלך!

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …