זחילת 6 ומעבר לעמידה

שאלה

שלום,
שמי עידו ואני אב לתמרה בת 8 חודשים. לאחרונה היא  החלה זחילה על 6, בנוסף היא זוחלת לעיתים בצורה שאני קורא לך "זחילת קוף" (ידיים מושטות קדימה ורגלים מושטות אחורה .. כמו הליכה של קופים קטנים … ). "הבעיה" היא שרק רגל אחת מושטת אחורה והשניה  "נגררת" ( זו הרגל שאיתה היא גם נעזרת להסתובב בישיבה ולעמוד). היא עומדת קצת ואפילו מנסה קצת ללכת ומרכז הכובד שלה לא נשען על רגל אחת .

אני מאוד מודאג …שאין לה בעיה התפתחותית, אשמח לשלוח לך סרטון שמציג את הזחילה זה יהיה הכי טוב ( נראה לי ) ואודה לך אם תוכלי לעזור/ לתת  לי עצה.
בברכה,
עידו

תשובה

הי עידו
קודם כל, אתה מוזמן לשלוח את הסרטון, אם כי היטבת לתאר את הזחילה ונדמה לי שהבנתי. הזחילה שאתה מתאר היא זחילה אסימטרית על הגחון, ולפעמים ילדים זוחלים ככה בדרך לזחילת שש. זה לא נחשב כאבן דרך בספרי ההתפתחות, אבל הרבה ילדים זוחלים ככה. עם זאת, אתה מתאר עוד אבן דרך שהיא עושה באופן לא סימטרי (עומדת עם נשיאת משקל על צד אחד), וזה כבר דורש בדיקה של המוטוריקה כולה, והבנת הסיבה בגללה היא מתנהלת בצורה לא סימטרית. הטיפול, אגב, הוא לפעמים פשוט מאוד ומסתכם בכמה תרגילים וטיפים פשוטים, אבל הבדיקה המעמיקה חשובה כאן. בינתיים אתה יכול לתרגל איתה עמידה על שש מול הגבהה קטנה, המתאימה לגובה שלה – חבילת חיתולים סגורה, מסעד הספה או רגל של מבוגר (כשהיא נשענת על הירך לרוחב). זה יכול לעזור ולהעניק לה תחושה סימטרית.
אני כאן גם לסרטון (הכי נוח בווטסאפ) או להתייעצות טלפונית אם תרצה
050-7273128
סיגל

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …