התקדמות איטית בטיפול

שאלה: שלום וברכה, הבת שלי בת שנה ועדיין לא זוחלת ,כדי להגיע לצעצועים היא מבצעת שילוב של התגלגלויות והתהפכויות עד שהיא מגיעה. לקחתי אותה להתפתחות הילד והיא אמרה שיש לה גמישות יתר וטונוס שרירים נמוך וחולשת שרירים בעיקר ברגליים. היא כבר חודש וחצי אצל פיזיותרפיסטית בקופת החולים ועדיין אין התקדמות משמעותית. מה ניתן לעשות חוץ מזה שיכול לעזור לה?

אני מציינת שהיא התהפכה פעם ראשונה בגיל 9 חודשים מבטן לגב ובגיל 10 וחצי חודשים התחילה להתגלגל לכל הכיוונים בצורה טובה ומהירה.חשוב לי גם לציין שמבחינה שכלית ההתפתחות תקינה היא מבינה ממלמלת גם הידיים מתפקדות בצורה טובה יש לה את תפיסת הצבת באצבעות מוחאת כפיים, מנפנפת לשלום ואפילו אוכלת לבד (לא בכפית). תודה רבה (רויטל)

תשובה: הי רויטל, הדבר הנכון לעשות, בלי שאני יודעת פרטים נוספים, הוא להמשיך בטיפול כולל תרגול יומיומי רב בבית, ולראות תוצאות. קורה שיש חוסר התאמה של הטיפול לילד מבחינת השעה ביום, הsetting החיצוני (מיקום, אוירה, אקוסטיקה עוד המון גורמים שמשפיעים על ילדים) או חוסר חיבור למטפל/ת הספציפית, ואז שווה לברר מה הקושי ואם ניתן לשנות את הפרמטר הזה. יש ילדים שיש להם קושי מורכב יותר, או משתפים פעולה פחות, ואז השיפור עשוי לקחת יותר זמן למרות ש"עושים הכל נכון".

אין תשובות חד משמעיות, אולי בייעוץ טלפוני אוכל לעזור יותר. מוזמנת להתקשר אלי 050-7273128
בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …