התינוק שלי מתיישב בטרמפולינה – זה בריא?

שאלה: התינוק שלי מתיישב בכוחות עצמו בטרמפולינה, והוא נראה כאילו הוא ממש מעוניין להתיישב. האם זה נחשב הושבה? האם לאפשר לו להתיישב כך? ושאלה נוספת – האם אפשר להושיב את התינוק עלי? מדובר בבן 5 חודשים.

אודה על תשובתך

מיקה

תשובה: הי מיקה. כמה דברים חשובים בנושא הושבה:

  1. התיישבות בטרמפולינה אינה התיישבות! בגיל 5 חודשים אופייני ששרירי הבטן חזקים מספיק בשביל "להושיב" את התינוק ממנח חצי ישיבה (טרמפולינה וסל קל), אך אין לו עדיין יציבות גו ולכן לא מומלץ להושיב תינוק שלא יושב זקוף. כששרירי הבטן עובדים והתינוק שוכב על גבו, רגליו יתרוממו וזה מנח איכותי המאפשר לו להכיר את כפות הרגליים ולהתהפך.
  2. הושבה על ברכי ההורה, בתמיכה של ההורה סביב גוף התינוק, אינה הושבה! זוהי תנוחה נפלאה על מנת לאפשר לתינוק שעדיין לא מתיישב לחקור את העולם במצב אנכי, לשחק בשתי ידיים ולהעביר חפצים מיד ליד. אין כל בעיה עם "הושבה" שכזו.
  3. לגבי הושבה בהמשך: ככלל, גיל 8-10 חודשים הוא גיל תקין להתיישבות עצמאית של התינוק. אם בגיל זה עדיין לא מתיישב, ניתן להתחיל להושיב אותו לפרקי זמן קצרים מאוד (דקה שתיים), בהשגחה, במידה ויושב זקוף ויציב. במידה ויושב בגב עגול אין להושיב.
  4. הושבה בכסא אוכל ובאמבטיה (בכסא מותאם) אפשרית גם כאשר תינוק לא מתיישב באופן עצמאי אך יושב יציב. לא יותר מ15-20 דקות לארוחה או לאמבטיה.

בכל מקרה של ישיבה לא יציבה או תינוק שלא מתיישב עד גיל 9-10 חודשים, מומלץ לפנות לאבחון פיזיותרפי.

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …