התייעצות אם צריך ביקור בית

שאלה:

היי שמי נועה ואני אמא לאיתן.
איתן בן 8 חודשים ושבוע שיהיה בריא , בן בכור ולכן מהיותו ילד ראשון הניסיון שלי חסר ביטחון להגיד שהכל בסדר. מצד אחד הוא פעיל,ערני, משתף פעולה, סקרן, המון על הבטן, מסתובב סביב עצמו, מרים את הראש יפה מאוד ומפנה אותו לשני הצדדים, מיישר ידיים על הרצפה.

יחד עם זאת יש שלב שבו הוא שוכב על הבטן שהחזה מוצמד לקרקע והרגליים בועטות באוויר (בלי לגעת ברצפה) ותוך כדיי מתחיל לקטר ואז סוג של לבכות (בעצם הוא לא מתקדם קדימה בפעולה הזו). ברור לי שזה מתסכול. קראתי כל מיני מאמרים ומצאתי תרגילים שבהם אני עוזרת לו להגיע לזחילה. בכל מקרה נכון לשעה זו אני מתוסכלת ועצובה בעצמי כי החוסר ניסיון מחלחל בי ואיני שקטה.

תודה על ההתייחסות בזמנך
נועה

תשובה:

הי נועה, קודם כל להיות אמא זה מורכב, בעיקר בפעם הראשונה אבל גם בעשירית, ומעלה הרבה שאלות ודאגות, והדאגה והעצב שלך מובנים לחלוטין.
מה שאת מתארת נקרא "מנח אוירון" והוא אופייני לילדים רבים. גיל 8 חודשים הוא גבולי למנח המתסכל הזה, אבל עדיין סביר. עם זאת, אם את מרגישה שהוא תקוע ומתוסכל, פיזיותרפיה התפתחותית נועדה גם לשיפור איכות החיים, ולא רק ל"מצבים קשים". אין לי עצה חד משמעית בשבילך כי זה לא תיאור חד משמעי, אני משאירה את ההחלטה בידייך אבל מציעה לבדוק מה יש להרוויח ממפגש שכזה, לעומת מה יש להפסיד. אבחון והדרכה יכולים לתת הרבה שקט נפשי וכלים, והם לאו דווקא דורשים טיפול אינטנסיבי.
אני כאן אם את צריכה עוד משהו 🙂

אולי יעניין אותך גם

קריסה פנימית בכף הרגל

שאלה: היי,לבת שלי יש קריסת כף רגל פנימית, זה לא מפריע לה לרוץ לשחק וכו׳אבל …

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …