הפסקת התהפכות וירידה במשקל

שאלה: היי סיגל, אני אמא לתינוקת בת חצי שנה. היא כבר בערך חודש לא מתהפכת והיא ידעה להיתהפך. אני מנסה לעשות איתה כל מיני תרגילים לעידוד והיא כן מתהפכת עם עזרה אבל לא לבד. היא יודעת לאחוז דברים, גם קוביות ואפילו כדור ים. היא הוגה הבהרות , ממלמת הרבה. אוכלת גם מרקים וגם פירות פעמיים ביום. סך הכל 5 ארוחות עם נוטרילון. ישנה בלילה 10 שעות ואפילו יותר, במשך היום בערך 5 שעות סך הכל. מרימה את הראש גם כששוכבת על הגב. מחייכת, מתגלגת מצחוק במשחקים.יצאו לה שתי שיניים כבר בגיל ארבע וחצי חודשים, בשבוע האחרון נראה שמנסה לזחול (למרות שלא אוהבת להיות על הבטן). נראה גם שירדה במשקל. מה שמטריד אותי זה שהפסיקה להיתהפך והירידה במשקל( זה נראה לעין עוד לא שקלנו אותה).
תודה מראש על הייעוץ וחג שמח!!! (אולגה)

תשובה: הי אולגה, היטבת לתאר את הילדה מכל הכיוונים. נשמע שהיא תינוקת שמתפתחת יפה בכל התחומים, ויש לה הרגלים טובים ובריאים.

בעניין ההתהפכות: יש ילדים שמתהפכים באופן אקראי, ואחרי כמה פעמים שהם עושים זאת הם מבינים מה הדפוס התנועתי שגרם להם להתהפך (רמז: הטיית הראש לצד אחד) ולא עושים את זה שוב כי לא נהנו מזה. הם יחזרו לזה בשלב מאוחר יותר בדרך כלל, כשיוכלו לבצע את ההיפוך יותר בשליטה ופחות בנפילה. חשוב גם לציין שילדים שלא נמצאים הרבה על הבטן (ציינת שלא אוהבת במיוחד, לא ציינת האם נמצאת הרבה על הבטן) מאחרים לפעמים בהיפוך, כי ההיפוך הקל יותר הוא מהבטן לגב.לפי התיאור שתיארת נשמע שאין עדיין ממש סיבה לדאגה בעניין הזה.

בעניין המשקל: אני יכולה לענות לך בתור אמא לשניים ולא בתור אשת מקצוע, כי אין לי הכשרה מקצועית בתחום.יש הרבה ילדים שיורדים במשקל בעקבות מחלות "רגילות" (חום, צינון, וירוס) ויש ילדים ש"צמים" לכבוד כל שן. ציינת שיש לילדה שתי שיניים, ויצאו לאחרונה, אולי קשור? סתם מחשבה. בדרך כלל התינוקות ישלימו את החסר הקלורי כשירגישו טוב, ויעלו את המשקל בקלות בחזרה עם תוספות.

אין קשר בין שיניים והתפתחות אגב, וגם לא קשר ישיר בין משקל הגוף והתפתחות (כל עוד מדובר על משקלים בטווח הנורמה).

חשוב מאוד להקפיד על מעקב טיפת חלב בכל הנוגע למדדים (היקף ראש, משקל, אורך) כדי לעקוב ולראות האם יש משהו מעבר לנורמה המצדיק התערבות (כגון רגישות למזון כלשהוא שיכולה להתבטא בירידה במשקל בגלל חוסר עיכול המזון).

אני מציעה ללכת לטיפת חלב להישקל, גם אם אין חיסון בקרוב. בדרך כלל אפשר לגשת אפילו ללא תור רק לשקילה. אפשר גם להישקל בבית עם התינוקת ובלעדיה ולחשב כמה היא שוקלת, זה לא כל כך מסובך ואני עושה ככה עם הילדים שלי (וגם עם החתולה…)

אם את רואה שהדברים לא מסתדרים או שאת מודאגת בגלל דברים נוספים, אני מציעה לפנות לגורם מקצועי ולציין את כל הדברים יחד, עדיף להתחיל מרופא ילדים.
אם תרצי ייעוץ נוסף אני פה.

חג שמח!
סיגל

 

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …