הבן שלי בוכה בטיפולים בקופה, לנסות ליווי התפתחותי?

שאלה: התינוק שלי מקבל פיזיותרפיה בקופה, לא משתף פעולה ובוכה מאוד. אני מרגישה שהטיפול לא מתקדם והפיזיותרפיסטית מתעקשת לעבוד איתו כשבוכה. מה לעשות? האם לעבור ללווי התפתחותי? אני מאוד מעוניינת לטפל דרך הקופה מטעמים כלכליים אבל חבל לי על הזמן שעובר והוא לא מתקדם. אודה על תשובתך המהירה. (ענת)

תשובה: שלום ענת, קודם כל את צודקת, אכן חבל על הזמן שעובר, אצל תינוקות קל יותר לטפל ככל שהם צעירים יותר. אם הוא מקבל פיזיותרפיה בקופה, כנראה שקיים קושי התפתחותי ולכן את צריכה לחפש את הטיפול הטוב ביותר עבורכם.

לגבי עבודה עם בכי: יש אנשי מקצוע שמאמינים בעבודה עם בכי, אני לא. תינוק שבוכה אינו פנוי ללמידה, והרי הטיפול הפיזיותרפי מבוסס על למידה. יש ילדים שמאוד קשה לעבוד איתם בלי בכי כי הם חוששים מהטיפול, ולכן צריך להקדיש את המפגשים הראשונים ליצירת קשר עם התינוק על מנת שישתף פעולה, ובהמשך יהיה קל הרבה יותר לעבוד איתו. אם הפיזיותרפיסטית מתעקשת לעבוד עם בכי ולך זה לא מתאים – חפשי פיזיותרפיסטית אחרת. עם תינוקות שבוכים בטיפול, יש יתרון גדול לטיפול בבית. הם נמצאים בסביבה שלהם, לא צריכים לנסוע באוטו עד הטיפול, יכולים לקבל אותו בשעה שהם רגועים, שבעים ופנויים למשחק.

האם לעבור ללווי התפתחותי? ודאי שלא. תינוק שמאחר זקוק לפיזיותרפיה. לווי התפתחותי כשמו כן הוא – מלווה את התפתחותו של התינוק התקין. הכשרתן של מלוות התפתחותיות אינה טיפולית. פיזיותרפיסטים הם מטפלים בעלי תואר אקדמי בפיזיותרפיה ורישיון עבודה טיפולי מטעם משרד הבריאות.

בנוסף, אם הטעמים הכלכליים מדאיגים אותך זו עוד סיבה טובה לפנות לפיזיותרפיה – ביטוחי בריאות רבים, גם מטעם הקופה וגם פרטיים ומטעם מקומות העבודה – נותנים החזר, חלקי או מלא, על טיפול פיזיותרפי.

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …