האם טורטיקוליס יכול להופיע פתאום?

שאלה: שלום, יש לי תינוק בן חודש וחצי, לא מסכים לשכב על הבטן בשום אופן. כשכבר שוכב על הבטן מרים ראש מעט מאוד ובוכה. כאשר הוא שוכב על הגב הוא נראה כאילו הוא מסתכל כל הזמן הצידה – כשקוראים לו הוא מסובב את הראש אבל מעדיף להיות לאותו צד כל הזמן (שמאל)

הבנתי שיש מצב שזה טורטיקוליס האם זה נכון???? לפעמים הוא גם לצד השני אבל ממש לא הרבה. ועוד שאלה – האם יכול להיות שהוא נולד בלי טורטיקוליס ועכשיו יש לו? ומה עושים??

תשובה: הי לאמא המוטרדת, מה שאת מתארת עשוי להיות טורטיקוליס, או העדפה לצד שמאל מסיבה אחרת. אם כי לא נהוג לאבחן תינוקות באינטרנט.

תינוק בגיל חודש וחצי מסובב את ראשו הצידה כל הזמן, אבל אמור להפנות את ראשו כל פעם לכוון אחר ללא העדפה. אם את רואה העדפה ברורה לצד מסויים, או רואה קושי בסיבוב הראש לצד השני, כדאי לפנות לאבחון ולברר האם מדובר בטורטיקוליס או בעיה כל שהיא המצריכה טיפול. וכן, יכול להיות שהוא נולד בלי טורטיקוליס ועכשיו יש לו, זה נקרא "טורטיקוליס נרכש", שבדרך כלל נובע מהעדפה של התינוק לצד מסויים מסיבות שונות (למשל: שד אחד גדוש יותר בהנקה מהשד השני, שינה ליד ההורים והעדפה להסתכל עליהם ועוד ועוד).

אני מציעה לפנות לאבחון אצל פיזיותרפיסט/ית מוסמכת ולא להסתמך על השערות.
אם תרצי צרי איתי קשר באופן אישי ונוכל להמשיך בטלפון.
050-7273128
בהצלחה!
סיגל

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …