האם הליכה יחפה עדיפה על הליכה עם נעליים?

שאלה: הי סיגל, שאלה לי אלייך בנוגע לנעליים. בני בן שנה וחודש, הולך מזה כמה שבועות. בגן מתעקשים מאוד שאקנה לו נעליים "טרום צעד ראשון". האם את יודעת מה זה אומר והאם גם לדעתך הליכה יחפה היא עדיפה בשלב הזה?
נירית

תשובה: הי נירית, הליכה יחפה היא אכן בריאה ברמת התיאוריה, ולאחרונה יש יותר ויותר התעוררות בנושא ולכן צצות נעליים מסוג "bearfeet" שנותנות תמיכה מינימלית בלבד לכף הרגל, כדוגמת נעלי 'שושוז', 'צעד ראשון' וכו'. אני חייבת לסייג את עניין ההליכה היחפה:

הליכה יחפה בריאה מאוד כשמדובר במשטחים טבעיים וגמישים – דשא, חול, אדמה, וגם מזרונים, משטח ג'ימבורי, משטח גומי של גן שעשועים ועוד. המציאות שלנו מכתיבה הליכה על משטחים קשים רוב הזמן, וההליכה היחפה עליהם לאו דוקא בריאה אלא יכולה לגרום לכאבים בכפות הרגליים, בברכיים ובגב כאשר הולכים יחפים לאורך זמן.

נעלי "טרום צעד ראשון" – האמת שלא שמעתי את המושג. נעלי צעד ראשון הן נעליים רכות וגמישות, ויש להתייחס אליהן ככל נעל. אם מתאימות ונוחות – אפשר בהחלט לנעול לילד עד שקטנות עליו. ממש לא חובה, אפשר גם לקנות כל נעל לפי האופנה, הטעם והמחיר.
כשאת יוצאת איתו למשטחים כמו הגינה וג'ימבורי, זה דוקא הזמן ללכת יחף.

בשורה התחתונה: צריך לשלב בין הליכה יחפה לנעליים, וללכת יחף על משטחים מגוונים כשמזדמנת ההזדמנות. לא הייתי מתעקשת כנגד הגננת אם היא חושבת שחשוב שילך עם נעליים (יכול להיות שבסביבת הגן זה יגן על כפות רגליו מדריכה לא נעימה על חלקי משחק וכו').
בהצלחה!
סיגל

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …