בת 9.5 חודשים, מתיישבת אך לא זוחלת

שאלה: שלום! חייבת לציין שהאתר שלך הכי פחות מלחיץ מבין האתרים שקראתי בהם.. ואת מציינת מגוון רחב של תנועות וזחילות של ילדים שעדיין לא מעידים בהכרח על בעיה… תודה!

ביתי בת 9.5 חודשים, מגיל 7-8 חודשים התגלגלה גלגולים רבים כדי להגיע לאן שרצתה ממש מקצה לקצה של החדר. לאחרונה משכיבה על הבטן היא למדה לפסק ממש לגמרי את הרגליים ולהתיישב. היא מאוד שמחה להיות על הגובה וכעת, מיד כשמניחים אותה על הבטן היא ישר מתיישבת. בימים האחרונים היא יורדת מישיבה שוב על הבטן כדי להגיע למשהו שרחוק ממנה. אם הוא מדי רחוק היא מתייאשת מיד ולא מנסה. אם הוא יחסית קרוב היא נשכבת ומנסה להתמתח אך לא זוחלת.
האם יש דרך לעזור לה להתחיל לזחול נכון? אני פוחדת שהיא תגלה את ההתקדמות על הטוסיק ואז לא תזחל על שש.
תודה רבה מראש!
מוריה.

תשובה: הי מוריה! תודה על הפירגון ועל השאלה. נשמע מדברייך שהיא ממש מנסה לזחול, ופתאום יש לה מוטיבציה גדולה יותר לזחילה מאשר לגלגול. תנסי להניח את החפץ שהיא מנסה להגיע אליו קצת אלכסונית אליה (בהמשך לכוון ההושטה של היד) וסנטימטרים ספורים מקצה כף היד שלה כשהיא מתוחה. לפעמים שינוי קל ב"הנדסת הצעצועים" עושה את ההבדל. ולא לדאוג לגבי ההתיישבות, ילדים שמגלים איך להתיישב אמורים להתיישב ברגע שמניחים אותם על המזרון. זה לא אומר שהיא תזחל בישיבה.

תהני ממנה!

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …