בת 3 חודשים לא משתמשת בידיים

שאלה: התלבטנו אם הבת שלנו, בת 3 חודשים פלוס, לא אמורה להשתמש יותר בידיים שלה. כשהיא שוכבת על הגב הידיים שלה בדרך כלל פרוסות לצדדים, מזיזה אותם זה בתנועות קטנות באזור צידי הגוף וכמעט ולא שולחת אותם אל מרכז הגוף. היא כן מוצצת אצבע כדי להרגיע את עצמה, אבל ניכר שגם לזה קצת קשה לה להגיע.

זה מוזר לנו כי לא ראינו שהיא מגלה חולשה אחרת – טונוס שרירים בוודאי לא חלש מדי, היא מפעילה את הגוף והרגלים, שוכבת על הבטן (גם אם קצת מתקשה כמו הרבה אחרים 🙂 ויציבה עם הראש. היא גם מאוד אוהבת לחייך, למלמל ו'לדבר'. בהחלט נראית חיונית בכל מובן אחר. רק בעניין של הידיים התלבטנו – יש לך רעיון אם זה אומר משהו, או שפשוט אנחנו צריכים לחכות…? (ערן)

תשובה: הי ערן, היטבת לתאר את הילדה בכל התחומים. לקראת גיל 3 חודשים מתהווה קו האמצע של הגוף, ורואים את הידיים מושטות למרכז ומוצאות זו את זו ובדך כלל גם את דרכן לפה. עד הגיל הזה המשחק (משחק = התנועות האקראיות שהיא מבצעת עם הידיים) הוא יותר ביד אחת, זו שהראש מופנה אליה, והיא גם היד שתיכנס לפה. נשמע שבתך נמצאת לקראת מציאת קו האמצע, אפשר לעודד אותה ע"י דיבור ופטפוט איתה פנים מול פנים, הגשת חפץ ממש מהמרכז, כירבול אל האמצע כך שהכתפיים מתקרבות זו אל זו. תתחילו גם להניח בכף ידה רעשן, כך התנועה האקראית עם היד תיצור עניין ותעודד אותה להמשיך ולהניע את היד.
בהצלחה! אם יש צורך במשהו נוסף מוזמנים להתייעץ בשיחת טלפון או במייל

אולי יעניין אותך גם

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …

עמידה והליכה על קצות האצבעות

שאלה: היי. הבת שלי בת שנה תכף, עומדת והולכת (לא לבד) על קצות האצבעות. היינו אצל …