בן 7 חודשים בלי אוצר מילים מתאים

שאלה: אני מוטרדת מכך שבני בן 7 חודשים לא יושב יציב. הוא מנסה להתיישב – מטפס על צעצועים נמוכים (כמו לוח פעילות) או על הרגל שלי, ומוריד טוסיק עד הרצפה, אבל לא מעיז לעזוב את הידיים. בנוסף הוא עושה את זה רק לצד שמאל. האם זה צריך להדאיג אותי? ועוד שאלה – הוא אומר הרבה מאוד הברות, אבל לא מתכוון לשום דבר ספציפי, כלומר לא מצביע על בקבוק מים ואומר "בה", אבל רואה את הבקבוק ואומר "בה בה בה", למשל. אני מקוה שהתיאור ברור… האם בגיל שלו הוא צריך כבר להגיד מילים או הברות עם כוונה? (מיכל)

תשובה: היי מיכל, לגבי התיישבות: גיל 7 חודשים הוא עדיין לא גיל שכל ילד יושב בו. לפי התיאור שלך הוא נשמע שהוא מתאמן בדרך לשם, ואת יכולה לעזור לו לנסות לנתק יד אחת כאשר הוא מתיישב, וגם לעודד אותו לעשות שוב ושוב את מה שהוא כבר מצליח, ככה לומדים לעשות את הצעד הבא.

לגבי ההברות: שוב, גיל 7 חודשים הוא גיל שעדיין לא מדברים בו. ילד שמכפיל וחוזר על הברות, בהחלט מדגים התפתחות שפתית תקינה לגילו. ההברות "בה", "מה", "פה" הן ההברות הקשות ביותר ואם הוא כבר מצליח להגיד אותן אז נשמע שאין שום בעיה איתו. אם הוא כבר מחבר את ההברה "בה" לבקבוק מים שהוא רואה, אז כנראה שמדובר בילד חכם.

7 חודשים זה עוד לא גיל של הצבעה. אני מציעה לך לעזוב את האבחנות וליהנות מבנך, כי נשמע שמדובר בילד שמתפתח נהדר. אם את באמת דואגת ולא מצליחה לבטא את הדאגה במילים ספציפיות, מפגש מקצועי אחד עם פיזיותרפיסטית התפתחותית או רופא/ה התפתחותי/ת (לא רופא ילדים) יכול להפיג את החששות ולאפשר לך ליהנות ממנו ללא דאגות מיותרות.

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …