בתי אובחנה כסובלת מגמישות יתר

שאלה: בתי אובחנה כסובלת מגמישות יתר. יש לה פישוק מאוד רחב (ממש מסוגלת לעשות "שפגט"). היא זוחלת על הגחון, ולא מתיישבת. האם זה בסדר? מדובר בבת 9 חודשים ושלושה שבועות. (רוני)

תשובה: שלום רוני, קודם כל, אני חייבת מילה אחת על הביטוי "סובלת מגמישות יתר". גמישות יתר היא תופעה נפוצה, לא מזיקה ולא אמורה לגרום לאיחור בהתפתחות או לבעיות בהמשך, ובדרך כלל ממש לא גורמת לסבל. עם הגמישות הטבעית אין מה לעשות ולא צריך להילחם איתה, להיפך – אפשר ליהנות ממנה ולשמור על טווחי תנועה מלאים כאדם בוגר. אפשר לקרוא על גמישות יתר כאן.

עם זאת, יש ילדים שבשל הגמישות ולפעמים בשל טונוס נמוך או חולשת שרירים נלוית, מאחרים בהתפתחות המוטורית שלהם. בטיפול פיזיותרפי מטפלים באיחור, ולא בגמישות.

ולשאלתך: ילדה בת 9 חודשים שזוחלת על הגחון ועדיין לא מתיישבת, בעקרון לא מדאיגה אותי. כמובן שחשוב לראות שגם משחקת בהתאם לגילה – מקישה, מכניסה לפה, מעבירה מיד ליד, מחייכת ומפיקה קולות מגוונים. אם היא יושבת יציב וזקוף את יכולה לתת לה קצת להתנסות בישיבה, בהשגחה, לדקה או שתיים ולשחק איתה במנח זה. תני לה עוד קצת זמן ואם עדיין מדאיגה אותך מוזמנת לפנות אלי שוב ולתאר את ההתפתחות העדכנית.

בהצלחה, עדכני אותי.

 

אולי יעניין אותך גם

קריסה פנימית בכף הרגל

שאלה: היי,לבת שלי יש קריסת כף רגל פנימית, זה לא מפריע לה לרוץ לשחק וכו׳אבל …

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …