כאבים במפרקים בשל גמישות יתר

שאלה: שלום רב,
שמי עינת, בת 23, מאז שאני קטנה אני סובלת מכאבים שהולכים  ובאים במפרקים.
לאחר הולדת בני המצב החמיר והכאבים הם חדים וחזקים. הלכתי לאורטופד הוא אמר שאני סובלת מגמישות יתר ואין מה לעשות.. ושבגיל 40 זה יעבור…
רציתי לשאול אם יש משהו שניתן לעשות בכל זאת?
תודה רבה!

תשובה: היי עינת, אני לא יודעת כמה זמן את אחרי לידה, אבל יש כאבים רבים אחרי לידה וחלק מהם קשורים לגמישות יתר. בהריון מופרש הורמון שמגמיש את הרצועות והגידים, שנקרא רלקסין, ואצל מי שגמישה גם ככה זה יכול לגרום לכאבים, ואף לכאבים חזקים ומגבילים. אני באופן אישי גם גמישה מאוד, ומכירה היטב את הכאבים אחרי הלידה. במשך כמה חודשים לאחר הלידה רמת ההורמון הולכת ויורדת, ואיתה גם הגמישות המוגזמת והכאבים.

מה שהאורטופד אמר הוא עניין סטטיסטי, כי רוב הבעיות האורטופדיות שנגרמות בגלל גמישות יתר, שבגללן מגיעים להתייעצות אצל אורטופד – קורות בין גיל 20-40. אבל התשובה ש"אין מה לעשות", שלצערי אני שומעת אותה הרבה ממטופלים שזה מה שאמרו להם, היא ממש לא נכונה. יש הרבה מה לעשות! החל מתנועתיות באופן כללי, חיזוק שרירים והנעת המפרקים בטווחים בריאים (למשל בשיעור יוגה, פילאטיס או חיזוק המותאם לרמתך) ועד לפיזיותרפיה אישית המותאמת לכאבים שלך, הכוללת טיפול במגע, חיזוק וטכניקות תומכות להורדת כאב. אפילו הליכה פשוטה של חצי שעה בקצב נעים תעשה טוב למפרקים, וגם לנפש.
מקווה שעזרתי!

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …