הליכה עצמאית תינוקת בת שנה וחצי

שאלה: שלום רב, אני מורן, קראתי עלייך הרבה באינטרנט ורציתי לשאול אותך שאלה לגבי בתי בת השנה וחצי (בעוד כשבועיים)
הבת שלי טרם הולכת עצמאית , אמרו לנו בהתפתחות הילד שיש לה שרירים גמישים מדי והיפוטוניה , התחלנו טיפול בהתפתחות הילד בגלל המלצה מטיפת חלב כי יש לילדה איחור התפתחותי קטן, כל שלב בהתפתחות עד כה התחיל קצת מאוחר מהרגיל. היא נעמדת והולכת סביב שולחן דוחפת חפצים לוקחת אותנו בידיים שנטייל איתה בבית, עוברת מחפצים נייחים מאחד לשני, בקיצור עושה את כל הדברים הללו רק חסר לה הביטחון הסופי של ללכת עצמאית.

יש לציין שהמצב כזה כבר 3 חודשים לערך ולא מתקדם בינתיים, אנחנו עדיין נמצאים בהתפתחות הילד אחת לשבועיים-שלושה ואני מתרגלת איתה את הכל בבית שוב ושוב ופשוט הכל בקצב איטי, לפני כשבוע פתאום עזבה ידיים מהשולחן והלכה כ-4 צעדים ולאחר מכן העמדתי אותה כמה וכמה פעמים ועזבתי והלכה 2-3 צעדים לבד אך למחרת כמה ימים שלא רצתה בכלל ללכת פשוט הקשיחה את הגוף והתנגדה אפילו שניסיתי להעמיד אותה קיפלה רגליים , אז החלטתי לא ללחוץ. עכשיו אני פשוט עושה לה תרגילים לחיזוק השיווי משקל ומנסה לא ללחוץ עליה כי אני מקבלת את הפעולה ההפוכה.

אנחנו פשוט כבר מתקרבים לשנה וחצי שזה הגבול העליון של ללכת ואנחנו קצת מתחילים להילחץ, מה עוד ניתן לעשות והאם את רואה זאת כתקין? ואם יש לך עוד דברים להוסיף אשמח. האמת היא שאנחנו כבר דיי מיואשים מהמצב, כל התינוקות בגילה בגן כבר עברו לבוגרים כי הולכים ורק היא הכי גדולה בתינוקייה.

נ.ב הציעו לנו לקנות לה נעליים אך מכיוון שהמידה שלה 17 אין מידות כאלו לתינוקות בחנויות וחיפשנו בהרבה חנויות קיים ממידה 19 ומעלה.

תשובה: היי מורן, נשמע שאתם בכיוון הנכון, זה מה שבדיוק צריך לעשות. בשלב הזה אפשר רק לנשום עמוק, ולא להיכנס למעגל קסמים של סירוב להליכה. נשמע שהיא לא משחררת מסיבה תחושתית, ולא בגלל חולשת שרירים או סיבה פיזיולוגית. מה שתיארת זו ילדה שהולכת לבד.

לגבי הנעליים, אכן בעייתי. תנסי בנייק – יש להם מידה 18 ואולי יתאים לה. אני רק תוהה ב"קול רם" – אם המידה שלה ברגל היא 17, מעניין מה עם שאר הגוף… אולי יש בעיה כללית של גדילה, אני מציעה שתשתפי את הפיזיותרפיסטית בקופה, שתהיה מעודכנת ותוכל לכוון אתכם ולתמוך.
בהצלחה רבה!

אולי יעניין אותך גם

הרמת ראש בגיל 3.5 חודשים

שאלה: שלום, הבן שלי בן 3 וחצי חודשים. עדיין מתקשה בהרמת ראש. גם כשמכנסים לו …

לא זוחלת, אחרים בגילה זוחלים

שאלה: שלום רב 🙂התינוקת שלי היום בת 8 חודשים… יש לנו בסביבה הרבה תינוקות בערך …