אבחון פיזיותרפי

אבחון הוא המפגש הראשוני עם הילד וההורה. האבחון מתחיל בראיון להורה (כאשר מדובר בתינוק) וראיון משותף לילד וההורה (כאשר הילד מדבר).
במהלך הראיון אני שואלת על תחומי ההתפתחות השונים ועל תפקוד באספקטים שונים של חיי המשפחה והילד,במטרה לקבל תמונה כללית של צרכי הילד והמשפחה.בחלקו השני של האבחון נערכת תצפית, משחק ובדיקה גופנית.

אבחון לתינוק

האבחון לתינוק הוא תצפיתי בעיקרו, במהלכו אתרשם מהיכולות המוטוריות של הילד ומהתפקוד הספונטני שלו, כמו גם מרמת המשחק והתקשורת, המזג הטבעי של התינוק והתנהגותו בחדר.
בחלקו האחרון של האבחון אבדוק את התינוק מבחינה גופנית על מנת להתרשם מכח שריר, טונוס, שליטת ראש ורפלקסים.

בתום האבחון תקבע פגישה נוספת להדרכה (כלולה במחיר), על מנת לתת להורים כלים לתרגול בבית.

אבחון לילד

עם ילד הולך ונייד, האבחון הוא משחקי ברובו, במקרים אלו אבקש מהילד לבצע מטלות מוטוריות שונות תוך משחק והנאה, על מנת להתרשם מתפקודו, מהמוטיבציה שלו לתנועה ומאופן המשחק הטבעי שלו.

ילדים רבים נמנעים ממטלות מסוימות מהן הם חוששים, ולכן גם באבחון יתכן והילד יסרב להענות לבקשות מסוימות, מרכיב זה נלקח בחשבון בעת הערכת הילד והתרשמותי ממנו.
בחלקו האחרון של האבחון אבדוק את הילד מבחינה גופנית על מנת להתרשם מכח שריר וטונוס.
עבור רוב הילדים האבחון הוא תהליך מהנה והם יוצאים מהחדר בתחושה שבילו זמן רב במשחק ובתשומת לב המוקדשת אליהם.

בסוף האבחון יערך דיאלוג עם ההורה המלווה, בו נדון בממצאי האבחון ונחליט יחד על המשך הדרך הטיפולית במידת הצורך: טיפול, הדרכה להורים ומעקב.
חשוב לי לציין כי במידה ואתרשם כי יכולותיו המוטוריות של הילד תקינות ונורמליות, לא אמליץ על טיפול שלא לצורך.